“Bomba” gibi ders!
Büyük devletlerin,
ciddi kurumların elinde “her türlü kriz durumu için” yazılmış senaryolar olur.
Öyle bir anda kim,
ne yapacağını bilir bu sayede.
Ve o senaryoların
gerektirdiği hazırlıklar da önceden yapıldığından, hangi ihtiyacın nereden,
nasıl karşılanacağı konusunda şaşırıp, kalmaz hiç kimse.
Örneğin İzmir ise
söz konusu olan, mesele olası bir deprem hali değildir sadece.
Önce kulağımızı
çekelim, sonra tahtaya üç defa vuralım ve de 2003 yılının Kasım ayında,
İstanbul’da beş gün arayla patlayan bombalı araçların yarattığı kaos durumunu
İzmir’e uyarlayalım.
Üstelik vaziyetin
çok daha vahim olduğunu varsayalım, 10 yıl Zira araç ya da araçların içinde,
tahrip gücü yüksek bombaların yanı sıra, radyoaktif madde de var bu kez.
* * *
Hemen söyleyeyim.
Durduk yerde aklıma
gelmedi çizdiğim felâket senaryosu.
Geçen bir film
izledim.
Adı:
Dirty War… Kirli
Savaş.
Eskice bir film
aslında.
Prodüksiyonu 2004
yılında BBC tarafından yapılmış.
Yönetmeni Daniel
Percival, senaryoyu Elizabeth Mickery ile birlikte yazmış.
* * *
9/11 dehşetinin
ardından, Londra’nın yeni seçilen kadın belediye başkanı, şehrin nükleer bir
saldırıya uğrama ihtimaline karşı duyarlı.
Tatbikatlar falan
yapılıyor ama eksik gedik çok.
Hükümet yetkilileri
harcamaları kısma derdinde, işi ağırdan alıyor biraz.
Emniyet ve itfaiye
görevlileri ise sorunun fazlasıyla farkında. Ne olsa ateş hattında onlar var.
Yine de Londra’nın
elinde, nükleer bir saldırı anında radyoaktif maddeye maruz kalacak insanları
temizlemek için devasa ölçülerde 10 tane “hareketli dezenfekte çadırı”
bulunuyor.
Derken…
Korkulan bir süre sonra
oluyor ve Londra’nın merkezindeki Liverpool caddesinde bombalı araç patlıyor.
* * *
Filmi merak edenler
için devamını yazmayacağım ama…
Kamu veya özel hiç
fark etmez, her düzeyde sorumluluk taşıyan tüm yöneticiler, bu filmi çalışma
arkadaşlarıyla birlikte izlemeliler.
Ders niyetine…
“İbret olsun” diye!
Şey…
Bu arada elimizde o
“hareketli dev dezenfekte çadırlarından” kaç tane var meselâ?
Ya da…
Hiç var mı?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder