23 Ağustos 2013 Cuma

İki dakikada vatandaş ol! / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 23 Ağustos 2013


İki dakikada vatandaş ol!

Vatandaşlık sorumluluğu, karşımıza çıkan yanlışlardan şikâyetçi olmayı ve sonuç alıncaya kadar da takip etmeyi gerektirir.
Artık eskisi gibi değil.
Mektup yazıp, postaya vermek gibi zorluklarla boğuşmaya gerek yok.
Otur bilgisayarın başına, iki dakikada “vatandaş” ol.
Sen kullanamıyorsan bilgisayarı çocuğuna söyle, torunundan iste.
Onlar için “bir dakikalık” iş.
Bir de şikâyeti “doğru adrese” yapmak önemli elbette.
Geçen gün “tüketici hakem heyetlerine yapılan şikâyetler” ile ilgili bir haber okudum.
Bakın şimdi.
Vatandaş yazmış:
“Ankara’da evlendikten 2 yıl sonra kocamın annesi eve sürekli kalmaya geliyor. Tüketici hakem heyeti bir müdahalede bulunamaz mı?”
A be güzelim, olur mu hiç; sen bahçe makasıyla kumaş kesmeye kalkmışsın!
Aklıma gelen bir çare var gerçi.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı bu gibi sorunlar için “Kaynana Şikâyet Hattı” kurabilir belki!

* * *

Bir başkası, hemen herkesin, her an her yerde karşılaşacağı türden bir şikâyet iletmiş; yine tüketici hakem heyetlerine:
“Kaldırımlar bozuk olduğundan ayakkabılarım dayanmıyor, belediyeden şikâyetçiyim.”
Ve yine, adres yanlış.
Hoş.
Özellikle büyük şehirlerde doğru adresi bulmak aslında pek kolay değil.
Bazı caddeler büyükşehir belediyelerinin, bazıları ilçe belediyelerinin sorumluluğunda kaldığından durum karışabiliyor.

* * *

Örnekse… Bozuk kaldırım İzmir’in Alsancak semtinde çıktıysa karşınıza, siz en iyisi; hem İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne, hem Konak Belediyesi’ne şikâyette bulunun.
Geçin bilgisayarın karşısına, girin önce İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin internet sitesine. Sayfanın sağında “Hemşehri İletişim Merkezi” diye bir bölüm var.
İster form doldurarak, ister e-mail yollayarak veya 4444035 numaralı telefonu arayarak şikâyetinizi bildirin.
Dahası, Başkan Aziz Kocaoğlu da Twitter kullanmaya başladı.
Adresi:
@bskazizkocaoglu

* * *

Konak Belediyesi’nin benzer şikâyetler için telefonu ise 4443566 ve onun sitesindeki “İstek ve Öneri” bölümünden de form doldurmak mümkün.
Ne var ki…
Aktardığım yerlere yapılan şikâyetlerin akıbeti ne?
Orası meçhul işte.
Öyleyse… Bir şikâyet ve/veya öneri de benden:
Belediyeler hangi konularda kaç şikâyet geldiğini, kaçının çözüme ulaştırıldığını “haftalık veya aylık rapor” şeklinde yayınlansın lütfen.

Dedim ki…

Nuri Bilge, Cannes'te ödül alırken "Yalnız ve güzel ülkeme ithaf ediyorum" demişti ya...
Helal olsun ona.
Bugünleri 5 yıl öncesinden görmüş!

* * *

Abdullah Avcı Milli Takımın başına erken geldi, geç gitti.

* * *

Tarihin çöplüğü, fikirleri şiddetle yok edeceklerini sanan aptallarla dolu.

* * *

"Stadımızın adı 'Vodafone Arena' olacak" diyen, BJK Başkanı Fikret Orman…
Bir düşün...
İnönü adını yok edersen, tarih seni af eder mi?

* * *

Her bakanın yanında 30 tane koruma var.
Bunlar ne işe yarar?
Marifet saldıran kişiyi durdurmak mıdır, yumruğu attıktan sonra dövmek mi?


Tek karelik yalnızlık!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder