10 Haziran 2013 Pazartesi

Dünya demokrasi haritası! - Yaman çelişki / Feyzi Hepşenkal MİLLİYET GAZETESİ / 10 Haziran 2013


Dünya demokrasi haritası!

Adı, Franck Ernewein.
Arkadaş Fransız.
Öyle lafın gelişi falan değil.
Harbi Fransız.
İnteraktif bir harita yapmış.
Onun da adı, Tweetping.
Adının yanına “net” eklerseniz, haritanın yer aldığı siteye gidiyorsunuz.
Karşınıza en doğusundan en batısına dünyamız çıkıyor.
Site açıldığı andan itibaren, dünyanın çok yerinde minik ışıklar yanmaya başlıyor.
Her saniye…
Her dakika…
Işıklar çoğalıyor.

* * *

Her parlayan ışık atılan bir “tweet” anlamını taşıyor.
Zaman ilerledikçe, dünyamız anlam kazanıyor.
Işıklar çoğaldıkça, dünyanın belli bölgeleri güneş gibi parıldıyor.
Bazı yerler karanlık.
Kör kuyulara benziyor.
Zifiri.
Simsiyah.
Işığa hasret.
Aydınlığa muhtaç.

* * *

Bu yazı için bilgisayar başına geçtiğimde, “Tweetping.net”i açtım.
Biraz yazdım.
Kalktım.
Biraz yazdım.
Bir şeyler okudum.
Biraz yazdım.
İnternette dolaştım.
Baktım, iki saat falan geçmiş.
Batım, harita iyice şekillenmiş.
Uzakdoğu Japonya başta, parlıyor örneğin.
Avrupa’nın batısı, özellikle İngiltere göz kamaştırıyor.
ABD’nin Doğu kıyısı ayaklanmış, Batı kıyısı henüz mahmur.
Ve Türkiye. . .
İstanbul muhteşem.
İzmir ile Ankara harika.
Kıyılar aydınlık.
Her yerde ışık var ama İç ve Doğu Anadolu sönük kalıyor diğer bölgelere oranla.

* * *

İran karanlık. Afganistan karanlık. Pakistan karanlık. Asya’nın büyük bölümü karanlık.
Afrika ise kaderini yenememiş yine.
Yüzde 90’ınından fazlası kapkaranlık.
Karşımda duran, düpedüz…
Dünyanın “demokrasi” haritası.
Nerede özgürlük varsa, ışıklar yanıyor.
Ne büyük çelişki yarabbi…
Amblemi “ampul” olan bir partinin lideri, o ışıkları kapatmak istiyor şimdi!


Yaman çelişki

Farkındasınızdır mutlaka, günlerdir aynı konunun üzerinde duruyorum.
Olayı izledikçe de şaşkınlığım artıyor.
Tamam.
Türkiye tuhaf bir ülke.
Ama bu kadar da “yaman çelişki” olur mu?
Oluyor işte.
Başbakan Twitter’i bir yandan “baş belası” ilan ederken, diğer yandan “parti boyu” bu imkandan yararlanmaya da devam ediyor.
Dün “AK Partini’nin Twitter sicilini” vermiştim.
Bugün de, Başbakan’ın gazetelerinden birinde yayınlanan bir haberi aktarayım, tam olsun:
“Başbakan Erdoğan'a destek vermek üzere yüzbinlerce insan sokaklara dökülürken, bir o kadar insan da sosyal medyada açılan başlıklarla konuyu duyurdu. #WeAreErdogan ve HoşGeldin BüyüUsta başlıkları, twitter'da dünya gündemi listesine girdi.”
Aferin size.

Kutlarım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder