23 Haziran 2013 Pazar

Piyanoyu da gözaltına aldık ya! - Buyurun, beklerim… / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 23 Haziran 2013

Piyanoyu da gözaltına aldık ya!



İtişe kakışa, taşa sopaya, gaza TOMA’ya inat; Taksim’de piyano çalıyordu sadece.
Yine sadece eylemciler değil, İtalyan piyanist Davide Martello'nun söylediğine göre:
“Meydanın ortasında bekleyen polisler, ilk kez kasklarını çıkarıp, müziğe kulak veriyor ve eylemcilerle polisler ilk kez birbirleriyle konuşuyorlardı.”
Ne güzel.
Körün istediği bir göz, Allah vermiş iki göz!
Ve o meşum gün, o kara gece…
Piyanodan insanı mutlu eden, huzur veren sesler yükseliyordu önce.
Birden saldırı başladı.
Taksim’in her yanını gaz bulutu sardı.

* * *

Sonrasını BBC’den Rengin Aslan konuşmuş Martello’yla:
“Herkes kaçmaya başladı. Maskem vardı ama gaz o kadar yoğundu ki işe yaramadı. Bir yere gittim, soluklandım. 15 dakika sonra piyanomun yanına gittim ve bıraktığım yerde buldum. Etrafta kimse yok sandım ama polisler varmış, görmemişim. Piyanomu çalmaya başladım. Polisler geldi. Beni kolumdan tuttular.”
Rengin Aslan “Bunu söylerken sol kolundaki morluğu gösteriyor Martello. Olayın üzerinden dört gün geçmiş ama morluk geçmemiş” diye yazmış.
Martello ise devam ediyor anlatmaya:
“Piyanomu arabaya yüklememi söylediler. Neden göstermediler. Beni de gözaltına almak istediler ama arkadaşım kurtardı.”

* * *

İşte böyle.
Bir piyanonun herhalde dünyada ilk kez “gözaltına alınması” böyle yaşanmış Taksim’de.
Öykünün devamı daha da ilginç.
Ciddi bir koşuşturma yaşanıyor doğal olarak.
Devreye İtalya Konsolosluğu başta, pek çok giren oluyor.
Ardından bir haber:
“Gelin piyanonuzu alın.”
Oh.
Oh be.

* * *

Peki.
Piyano nerede?
Mutlaka sarıp sarmalamışlardır güzelce.
Zarar gelmesin diye, itinayla bir depoya kaldırmışlardır.
İnsan bu şekilde düşünüyor haliyle.
Yok.
Piyanoyu almışlar, araçların çekilip götürüldüğü bir otoparka koymuşlar.
Kim bilir yanında ne vardı piyanonun?
Bir yanında belki bir kamyon.
Diğer yanında kamyonet.
Arasında piyano!
Asıl ilginç olan, otoparkın yeri.
Yer, Kasımpaşa imiş.
Bravo.
Tam isabet!


Buyurun, beklerim…

AKP Kadın Kolları İzmir İl Başkanı Özen Kızılırmak, bin 500 denek üzerinde yapılan araştırma ile gençleri anlamaya çalışacaklarını söylemiş.
“İstanbul’daki bir park eyleminin özellikle İzmir'de yarattığı infiali, tepkileri ölçmek ona göre siyaset geliştirmek istiyoruz” demiş.
Kutlarım kendisi.
Gerçekleri anlamak için “araştırmak” elbet çok önemli.
İsterlerse, o bin 500 denekten biri olmaya hazırım.
Buyursunlar, gelsinler.
Bir de ben anlatayım kendilerine İzmir’i.
Mesele “araştırmakla” bitmiyor tabii.
Çıkan sonuçları “anlamak” gerekiyor.
Anlamadıktan ve ona göre ve de samimiyetle davranmadıktan sonra, nafile.
Bir değil 100 araştırma yapsan da, nafile.
Bin 500 değil, bir milyon 500 denekle konuşsan da, nafile.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder