3 Ekim 2013 Perşembe

Devrim ile devrimci! / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 3 Ekim 2013


Devrim ile devrimci!

Gazetelerin çoğu “pek güzel” verdiler paketle gelen değişikleri.
Hele “TMSF kesesinden” iktidar sözcülüğü yapan bir gazete var ki, kafadan attı manşeti:
“Erdoğan devrimi”
Eh.
Devrimi yapana “devrimci” denir.
Hey gidi koca Che hey.
Duydun mu?
Bak.
Erdoğan da devrimci olmuş.
Ne dersin bu işe?
Dinleyin.
Che konuşuyor:
“Yoksula gülmedim, zenginliğe özenmedim, faşistleri sevmedim, ezilenleri dövmedim, ben devrimci doğdum, devrimci öleceğim.”

* * *

Devrimci böyle bir şeydir işte.
Devrimci yoksula gülmez ve hele onun yoksunluğundan siyasi rant devşirmez.
Devrimci zenginliğe özenmez ve hele kaynağı meçhul yollardan zenginleşmeyi aklından bile geçirmez.
Devrimci faşistleri sevmez ve işine geldiğinde onlarla kol kola girip, poz vermez.
Devrimci ezilenleri dövmez ve hele hak arayan garibanların ölmesine, öldürülmesine izin vermez.
Velhasıl “üç harfle devrimci olunmayacağı” gibi, insanın özündedir devrimci ruh.
Onunla doğar, onunla ölür.

* * *

Yaşarken ise “ölümü” de göze alır devrimci, kendisine “hain” denmesini de.
O zaman Nazım Hikmet alır sazı ele:
“Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz,
ben yurt hainiyim, ben vatan hainiyim.
Vatan çiftliklerinizse,
kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan,
vatan, şose boylarında gebermekse açlıktan,
vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın,
fabrikalarınızda al kanımızı içmekse vatan,
vatan tırnaklarıysa ağalarınızın,
vatan, mızraklı ilmühalse, vatan, polis copuysa,
ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan,
vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası,
Amerikan donanması, topuysa,
vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan,
ben vatan hainiyim.
Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla:
Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ... “

* * *

Devrimci böyle bir şeydir işte.
Ve Che der ki yine:
“Aslanların sessiz kaldığı yerlerde, çakallar volta atar. Ama bilmezler ki aslan sessizliğini bozarsa, kıyamet kopar.”


İzmir’de ilk 10

Yine bir anket. Bu kez İzmir Milletvekilleri hakkında.
“En başarılı kim?” sorusuna verilen yanıtlarda ilk 10 şöyle sıralanmış:
1-     Aytun Çıray
2-     Oktay Vural
3-     İlknur Denizli
4-     Mehmet Ali Susam
5-     Birgül Ayman Güler
6-     Rıfat Sait
7-     Ertuğrul Günay
8-     Alaattin Yüksel
9-     Rıza Türmen
10-                     Aydın Şengül
Elmalarla armutlar birbirine karışsa da, yani “adı çok geçenlerle başarılı olanlar” aynı kefeye konsa da…
Liste şaşırtıcı değil.
Tek sürpriz 9’uncu sıradaki Rıza Türmen.
Birikime saygı duyarız elbet ama bir İzmir Milletvekili olarak “ha var ha yok” demekten de kendimizi alamayız.

Tek karelik Ç…!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder