19 Mayıs 2013 Pazar

Behzat’a veda / Feyzi Hepşenkal / 19 Mayıs 2013


Behzat’a veda

Test çözmenin meraklısı değilim aslında. Ama CNN Türk’ün internet sitesindeki “Hangi Behzat Ç. Karakterisiniz?” başlığını görünce, dayanamadım.
Çünkü Behzat Ç. gelmiş geçmiş (ve gelecek) TV dizileri arasında öylesine “özel” bir yere kök saldı ki, onu ekranlardan uzaklaştırmayı başaranlar elbet bir gün yok olacaklar fakat Behzat ile arkadaşları bir şekilde hep aramızda yaşayacaklar.
Geçen Cuma gecesi, Behzat’ın vedasını izledik.
Son sahne ile birlikte içimizden bir parça koptu.
Onlar içimizden birileriydi zira.
Behzat Ç.’de var olanlar. . .
Bizlerdik.

* * *

Selim: Amirim size bir paket geldi. (sallıyor)
Behzat Ç: Ne paketi ya la o?
Selim: amirim bomba olabilir mi, bomba imhayı çağırayım mı (sallamaya devam ediyor)
Behzat Ç.: La oğlum sen salak mısın?
Selim: ??
Behzat Ç.: İnsan bomba olduğundan şüphelendiği paketi sallar mı?

* * *

Mülkiye müfettişi: Sizin boyunuz kaç?
Harun: 1.91 ama zıplayınca 3 oluyor.
Mülkiye müfettişi: Kilonuz kaç?
Harun: 100'den fazla ama tam bir rakam vermek istemiyorum.

* * *

Şevket: Bak sana bi şey sorucam ama çok samimi cevap vereceksin tamam mı?
Behzat: He
Şevket: Senin bi örgütle falan bağlantın var mı?
Behzat: Var abi
Şevket: Hangisi lan?
Behzat: Ssk. . .
Şevket: Ssk la ne oğlum?
Behzat: Saçma sapan konuşma!

* * *

Harun: Cevdet'le konuştum.
Aslı: Dövdün mü?
Harun: Konuşmadan önce biraz dövdüm.
Aslı: Ya niye dövüyorsun?
Harun: Nerden başlayacağımı bilemedim konuya, dövdüm sonra başladık işte.

* * *

Savcı: Bahar, evlenme teklifi ettiğin kadın mı?
Behzat: Tam olarak teklif denemez.
Savcı: Rica mı ettin?
Behzat: Yok niyet ettim.


* * *

Harun: Vay be, üst geçitte mi öldürmüşler la adamı?
Akbaba: Haa
Hayalet: Ulan üst geçidi kullanan zaten bir kişi var onu da öldürmüşler lan!

* * *

Aziz Komiser: Bok yoluna gitti zaten parmağım. Suna lan. . .  Özlüyom parmağımı.
Suna: Serçe parmak be abi yani çok eksikliğini hissetmiyorsundur herhalde.
Aziz Kom,ser: Olur mu lan, kulağımın içini kaşıyodum ben onla.

* * *

Gelelim teste. Soruları “kendime göre” işaretledim.
Ve sonuç.
Yüzde 44 “Hayalet”, yüzde 33 “Behzat”, yüzde 22 “Akbaba” imişim.
Ya siz. . .
Hanginiz Harun’sunuz?

* * *

Harun: Seviyorum merkez!
Merkez: Merkez dinlemede.
Harun: Seviyorum merkez! Seviyorum diyorum anladın mı? Seviyorum merkez!
Merkez: Anlaşılmadı tamam.
Harun: Lan biriniz de anlayın be! Seviyorum merkez, seviyorum anladın mı? Seviyorum!

* * *

Biz Behzat Ç.’yi çok sevdik.
Anladınız mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder