21 Temmuz 2013 Pazar

Ah Ali İsmail… Vah Türkiye! / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 21 Temmuz 2013


Ah Ali İsmail… Vah Türkiye!


Bazı anlar vardır, unutulmaz. İşte bu fotoğraf o anlardan birini simgeliyor. Şahap Korkmaz’ın eli Ali İsmail’in fotoğrafının üzerinde, avuçlarının içi alev alev yanarak okşuyor oğlunu.
Yüreğindeki yangın ise yüzüne yansımış.
Ah Ali İsmail ah.
Ağabeyi Gürkan Korkmaz, Twitter’da “Alimi vurdular” adıyla bir hesap açtı onun anısına.
Ve bir çağrı yer alıyor orada.
Elbet “insan” olanlara:
“Ben Ali İsmail Korkmaz. Öldürüldüm! Bilgin varsa yardım et.”
Günler geçiyor.
Ülkeyi yönetenler ise, katilleri bulacaklarına “öldürülen gençleri” suçluyor.
Ah Ali İsmail.
Vah Türkiye!

* * *

Ağabeyi “Ali İsmail’i Anlat Bana” başlığı altında, kardeşini anlatmış kısacık cümlelerle.
Hatta bazen tek kelimeyle…
“Hayat doluydu.
Marjinaldi.
Çapulcuydu.
Daha büyümemişti.
Haluk Levent'i severdi.
Pink Floyd dinlerdi.
Daha 15-16 yaşında arkadaşlarını organize eder huzur evine giderdi.
Eski kıyafet ve kitapları toplar arkadaşlarıyla köy okullarına giderdi.
Hayvanları çok severdi, Golden Retriever cinsi bir köpeği vardı.
Gezmeyi severdi, çok aktifti. Lisede Avrupa Birliği projeleriyle 2 defa yurt dışına çıktı.
Fenerbahçe taraftarıydı.
Karizmaydı.
Eğlenceliydi.
En sevdiği film V for Vandetta'ydı, üniversitedeki odasında koca afişi asılıydı..
En sevdiği kuzenleri Okan ve Hasan'dı.
Dört kardeşlerdi, iki de yeğeni vardı.
Yeğeni Tuana'ya, ‘Sana bir şey olursa ölürüm’ derdi. Ama ona bir şey olmadan öldürüldü.
Aklı havadaydı, bazen kendisi de öyleydi.
Yengesi 6 aylık hamileydi. Doğacak yeğenini çok merak ederdi. Bilmiyordu ki adaşı olacaktı.
Hala anlamadım, Metallica'dan ne anlardı?
Gezer, gezdiği yerleri fotoğraflardı. O kadar çok resminin olması ondandı.
En çok sevdiği ve giydiği bir tişörtünde barış logosu vardı.
Daha 19 yaşındaydı.”

* * *

Gürkan Korkmaz’ın bağrı yanıyor.
Haklı olarak…
Hem de çok haklı olarak haykırıyor Gürkan Korkmaz:
“Ulan Allahsızlar… Ne istediniz kardeşimden?”



Dedim ki…

Kimse akıl vermesin başkasına.
Sinir bozar.
Vereceksen bilgi ver ki…
Başımın üzerinde yeri olsun.

* * *

Hele talimat.
Hele emir...
Sus.
Haddine mi düşmüş bana ne yapacağımı söylemek, sen kimsin?

* * *

RTÜK gerçek bir medya denetçisi olsaydı, Penguen belgeseli yayınlanan kanallara "Böyle haber kanalı olmaz" diye ceza verirdi.

* * *

Her nerede insanlar hunharca öldürülüyorsa, katillere lanet olsun.
Önce kendi ülkesindeki katillerin peşine düşmeyene de...
Yazıklar olsun!

* * *

“Erdoğan için ölmek gerekirse ben ölürüm” diyen Başbaş Danışmana, ne denir?
Keyfin bilir!











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder