4 Temmuz 2013 Perşembe

Kuzu kuzu me / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 4 Nisan 2013


Kuzu kuzu me

Nicedir sesin çıkmıyor.
Özledik seni.
“Bu kadeh senin şerefine emmoğlu
O türküyü bir daha çal gene çal
Karşı dağı duman aldı pus aldı
Uzun ömrüm yar yolunda kısaldı
Sazına vuran eline kurban
Allah'ına kurban emmoğlu” demeni özledik.

* * *

Ferdi Baba, göster yüzünü.
Çık ortaya.
Söyle yanık sesinle:
“Ben de bu dağların nesine geldim
Meleşir kuzular sesine geldim
Bir garip ölmüş de yasına geldim
Geldim emmoğlu”

* * *

Doğrusu ya… Aslında Burhan Kuzu hatırlattı seni bana.
“Ben bu partinin kurucu üyelerindenim, bazı şeyleri hak ettiğimi düşünüyorum” dediğini okuyunca...
“Bana göre siyasette külfet ve nimet dengeli dağıtılmalı” şeklindeki sözlerini duyunca…
“Kuzular meleşti” sanki bir anda sesin geldi kulağıma!

* * *

Diğer yanda, Burhan Kuzu.
Meclis Başkanlığı için “hakkının yendiğini” düşünmesi normal.
“Kırgınım, belki de çok kırgınım” şeklinde konuşması doğal.
Geçen dönem milletvekilleri arasında oylama yapılmış hatta.
Burhan Kuzu önde çıkmış açık ara.
“Dur” denince…
Durmuş.
Susmuş.
Oturmuş.
“Bir dahaki sefer sıra bana gelir” diye düşünmüş mutlaka.

* * *

Olmadı yine.
Gelmedi sıra.
Çare yok.
Burhan Kuzu kırgın.
Burhan Kuzu çok kırgın.
Haklı be.
Yıllar yılı o ekran senin, bu ekran benim; haldır haldır koştur.
Demokrasi üzerine yığınla nutuk at.
Sonra AKP içindeki demokrasinin kurbanı ol.
Onun için yetiş Ferdi Tayfur.
Patlat bir “emmoğlu” Burhan Kuzu için:
“Meleşir kuzular sesine geldim
Bir garip ölmüş te yasına geldim
Geldim emmoğlu”


Dedim ki…

Alevler yükselirken göğe
Duman sarmışken her yanı
Çığlıklar attınız şehvetle
İnsanları yakan insanlar.
*
Şevki Yılmaz... Ogün Samast... Yanlarında hep o vardı.
Hortlak gibi mübarek. Kabusların türkücüsü...
Tüttürü İsmail.
*
İktidarın suçlayacağı "yeni lobi" belli olmuş.
Divan Oteli lobisi...
*
"Taksim'in adı Tahrir oldu. Erdoğan da Musri" falan da... Mısır'da istifa eden edene.
Bizimkiler ise MIH maşallah.
*
Bekir Coşkun "Türkiye ayağa kalktı... Kıpırda birader..." diyor.
Kime diyor?
Herhalde davulcu Vedat’a demiyor!



Tek karelik vaziyet!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder