9 Temmuz 2013 Salı

Gel Bağış gel / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 9 Temmuz 2013


Gel Bağış gel

İzmir’de seçimi “gerçekten” kazanmak istiyorsa AKP, bu arzusunu ciddi biçimde göstermek zorunda.
Niyetinin öncelikli kanıtı da, İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı olarak “kimi göstereceğidir”  mutlaka.
Geçen gün “Binali Yıldırım” dedim, İzmir için.
“İstanbul’a tüp geçit yaptım…”
“İstanbul’a üçüncü köprünün temelini attım…”
“İstanbul’a üçüncü havaalanının ihalesini tamamladım” falan dedikten sonra, “Eh işte, İzmir için de bir şeyler yaptım” diyebilir pekâlâ.
Baktım.
Hamdi Türkmen “becayiş” istiyor.
Antalya’dan aday olmasını önerdiğim Egemen Bağış için “İzmir’den aday olacak” diyor.
Tamam Hamdi.
Seni mi kıracağım.
Egemen Bağış da olur.

* * *

Yeter ki gelsin İzmir’e.
O cesareti bulsun kendinde.
Gelsin de, görsün…
El mi yaman, bey mi yaman!
“Siyaset” denilen şey makam koltuklarında yaylanırken “vatan kurtarma edebiyatı” yapmaktan mı ya da parti toplantılarındaki hazır kıtalara nutuk atmaktan mı ibaretmiş, bizzat yaşasın bunu.
Çıksın sokağa.
Baksın halka.
Baksın da görsün, halk nasıl bakıyor ona!

* * *

Açıkçası Egemen Bağış’ın, İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı olacak kadar cesur biri olduğunu sanmıyorum.
Biliyorum.
İçinizden birileri, şu satırları yazarak, Egemen Bağış’ı gaza getirmek istediğimi düşünüyor.
Belki.
Ben de henüz emin değilim ne yapmak istediğimden!
Ama keşke gaza gelse…
Gelse de, İzmir’e gelse!

* * *

İşte o zaman şenlik var İzmir’de.
Şimdiden bir slogan ona hediye benden:
“AB’yi dize getiren adam.”
Bir de Zeybek oynamayı öğrenip, dizlerini yere vura vura Efeler gibi çıktı mı meydana… Seyreyleyin o zaman İzmir’deki manzarayı:
“Ah bir ataş ver cigaramı yakayım
Arkadaşlar uykulardan uyansın
Uzun olur gemilerin direği
Ah çatal olur efelerin yüreği”
Şşşt.
Gülmeyin ama…


Dedim ki…

HırPALA yavrum hırPALA
HopPALA yavrum hopPALA
Demokrasi ile adalet
Kocaman bir PALAvra.

* * *

İktidar her sıkıştığında, bal kavanozunu alıyor eline.
Yeni "demokratikleşme paketi" dedikleri de, öyle bir şey işte.

* * *

Yüzsüzlük hızla ilerleyen melun bir hastalıktır. Kişi 1001 surat olana kadar devam eder.

* * *

AKP'ye bir soru: Suriye Ordusu, Esad'a karşı bir darbe yaparsa; ne dersiniz?

* * *

At gözlüğü takanlar, farklı yolları görmez, gideceği yol tektir, baştan bellidir.




Tek karelik arayış!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder