3 Temmuz 2013 Çarşamba

"Esrar"lı tarlalar / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 3 Temmuz 2013


“Esrar”lı tarlalar…

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Kocaoğlu ile günü birliğine gittiğimiz Diyarbakır’dan döndükten sonra, üç-beş yazı yazdım ardı ardına.
Onca cümle arasında en önemlileri, 26 Mayıs günkü yazımda yer alan şu üç cümleydi aslında:
“Diyarbakır’da çok şey kayıt dışı. Hiç kuşku yok, başta Devlet’i yönetenler olmak üzere, herkes, her şeyi biliyor. Fakat hiç kimse, hiçbir soruna el atamıyor.”
Biliyorum.
Soyut ve naif ifadeler bunlar.
Orada yaşanan “acı gerçeği” olduğu gibi ortaya koymaktan aciz.
Ne var ki, hak verin bana da.
Yerinde görmeden, birinci elden tanıklarla konuşmadan her duyduğumu yazamazdım.
Örnekse…
Lice hakkında da çok şey anlatmışlardı.
Lice’ye gitmeden söylenenleri nasıl yazardım?

* * *

Serdar Akinan bereket benim yapamadığımı yapmış.
“Diyarbakır'da emniyetin göz yumduğu muazzam bir uyuşturucu ticareti var. Önceki gece ara sokaklarda bu trafiği görüntüledim” diye de gördüğünü, Twitter’da yazmış:
“Bir dönümden 500 kilo esrar çıkıyor. Diyarbakır'da bu yıl fazla ekimden dolayı esrarın fiyatında düşüş yaşandı.”
“Bir dönüm tarlada otun kilosu 250 TL, toz halinin kilosu 2500 lira. Otun Diyarbakır'da kilosu 2-2.5 milyara, tozun kilosu ise 9-10 milyara alıcı...”
“Diyarbakır halkı, devletin uyuşturucu ile şehir merkezinde mücadele etmemesine son derece tepkili... Belli semtlerde gece gündüz çocuklar...”
“Fiskaya, Hançepek, Suriçi, Kaynartepe Mahallesi, Muradiye Mahallesi, Seyrantepe, Dicle Mahallesi civarı, Ferit Köşk Mahallesi ve Saray...”
“Bu bölgede yılda 500 ton civarı hint keneviri üretiliyor. Bu muazzam ranttan hem karakol komutanları, hem PKK'nın AMED Bölge...”

* * *

Daha açık biçimde orada yaşanan duruma işaret edenler de var.
Bölgede yaşayan bir gazeteci, Veysi Polat mesela:
“Gittim, gördüm ve buradan ilan ediyorum. Lice'de halkı suçlayan Diyarbakır Valisi önce karakolun çevresindeki esrar tarlasının izahını yapsın.”
Aslında iktidar yapmalı asıl izahı.
Geçmişten bugüne Diyarbakır’dan seçilen milletvekillerinin ağzından hem de!
Sahi.
Lice’deki tarlalardan haberiniz yok muydu?

Dedim ki…

Dış güç mü arıyorsun? Al sana Walmart. Türkiye'nin ilk 500 şirketinin toplamı, bir Walmart etmiyorsa… Utan.
*
Bazıları için "yarın okunacak tarih" değil "bugün okudukları haber" önemli.
*
Roger Waters için İTÜ Stadyumu’nda 110 metrelik duvar kurulacakmış.
Keşke Taksim'e kurulsaydı.
Yıkması daha zevkli olurdu.
*
"Taksim'in adı Tahrir oldu. Erdoğan da Musri" falan da...
Mısır'da istifa eden edene.
Bizimkiler ise MIH maşallah.
*
Başbakan Erdoğan’ı, Hitler’e benzeten pankart açan 3 kişi hakkında soruşturma açılmış.
Demokrasi ha...
Hah hah hah.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder