7 Temmuz 2013 Pazar

Hilkat garibesi… / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 7 Temmuz 2013



Hilkat garibesi…

Mevcut TOMA’lar kesmedi, daha güçlü kuvvetlileri yapılıyor şimdi.
25 tanesi için anlaşma imzalanmış bile.
Yılsonuna kadar üretimi tamamlanıp yeni “destanlar” yazması amacıyla teslim edilecekmiş polise.
Merak ettim.
Acaba ABD’de de veya bir Avrupa ülkesinde buna benzer araçlar kullanıyor mu emniyet güçleri?
Google görselde aradım, taradım, bulamadım.
Son model otomobillerden, jiplerden, motosikletlerden dönüştürülmüş polis araçları çok.
Hatta bazı minik ve öylesine sevimli aletler üretmişler ki, al içine sok.
Ama bizim TOMA’yı andıran “hilkat garibesi” gibi olanı yok.
Ararsanız bulursunuz elbet.
Onlardan Irak’ta, Afganistan’da vardı bol miktarda.
Haberlerde, filmlerde siz de görmüşsünüzdür mutlaka.
Özellikle de Amerikan askerlerinin altında.

* * *

Diyeceğim şu:
TOMA tipi araçlar, fazlasıyla sinir bozucu.
Normal insanı bile çileden çıkartır yani.
İnsan düşünüyor:
“Ulen neresi burası? Türkiye mi, Afganistan mı?”
Kimse kusura bakmasın.
O iri cüsseleri ile TOMA’lar halka gözdağı vermek isteyen bir polis devletinin saldırı silahı düpedüz.
Yakışmıyor.
Ne Türkiye halkı buna hak ediyor, ne de polisimiz TOMA’lara muhtaç olacak denli yetersiz.

* * *

Niyet başkaysa, orası ayrı mesele.
Halk korksun.
Halk sinsin.
Niyet buysa…
Tamam.
Halkın tepesine binelim.
Önümüze çıkanı ezelim.
Dert buysa…
Tamam.

* * *

O zaman 25 tane daha yaptırın yeni TOMA’lardan.
Yetmez.
25 bin tane daha yaptırın.
Yine yetmez.
Ne yapsanız, bu halk artık korkmaz ve sinmez!


TOBB mu, top mu?

Ege'nin 85 oda ve borsasının başkan ve yöneticileri, TOBB seçimlerinde Rifat Hisarcıklıoğlu'na destek kararı almış.
Yazık.
Yok muydu içinizde, bu görevi yapacak cesaret ve ehliyette biri?
Erdoğan'a biat...
Hisarcıklıoğlu'na biat...
Nereye kadar?

* * *

Sadece Balıkesir Sanayi Odası Başkanı İsmail Uğur, karşı çıkmış kurgulanan oyuna.
Hisarcıklıoğlu'nun kendisine bir tebrikte bile bulunmadığını belirterek, "Ben başkan adayı oldum. Üyelerimi 5 kez dolaştım. Hayırlı olsun demeden destek istenmesini doğru bulmuyorum. Biz zaten biat kültürüne karşıyız" demiş.
Helal sana Başkan.
Dilerim “örnek olursun” ablalarınla, ağabeylerine!


Al sana toma!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder