5 Aralık 2013 Perşembe

Aday adaylığı ne zor iş / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 5 Aralık 2013


Aday adaylığı ne zor iş

Her partiden ama özellikle de CHP ve AKP’den yığınla aday adayı, bir garip sürecin kurbanı oldular.
Gece gündüz çabalayıp, seslerini duyurmaya çalışıyor, oradan oraya savruluyorlar.
Dernek binalarını kapı komşusu yaptılar.
Aşure yemekten bir hal oldular.
Hayatlarında dolaşmadıkları kadar çarşı pazar gezmesine çıktılar.
Yerel radyolarda, televizyonlarda iki çift söz söyleyebilmek; bir yerlerde iki satır haberlerinin çıkmasını sağlayabilmek için, elde avuçta ne varsa harcıyorlar.
Hele sosyal medya…
Yıkılıyor!
Niçin?
Elbette aday adaylığından, adaylığa terfi edebilmek için!
İyi de, sokaktaki insan onların muhatabı değil.
Hatta partilerine oy veren ve dahası partilerinin üyeleri ve yöneticileri bile değil.
Ya kim?
Genel Merkez.

* * *

Denilebilir ki:
“Partiler anket yaparak adaylarını belirleyecekleri için, aday adaylarının çabası boşa gitmez.”
Tamam da, bir ilçede anket dediğin kaç kişiyle yapılır?
100. 200. 300.
Diğer yanda hesap basit.
Örnekse İzmir’in 30 ilçesi var, 3 milyon da seçmeni.
Ortalaması 100.000 seçmen yani!
Aday adayları da mecbur, dua edecekler artık.
Anketörler sahaya çıktıklarında “ellerini sıktıkları, konuşmalarını dinleyen ve tabii kendilerini seven ve de destekleyen seçmenlere denk gelsin” diye!

* * *

Bu arada benim de başım dertte.
Aday adaylarının çoğu ile “merhabam” var.
Aralarında dostlarım, arkadaşlarım var.
Kimi kırgın.
Kimi kızgın şimdi bana.
“Neden benim için bir şeyler yazmıyorsun?” demekteler, kendi açılarından haklı olarak.
İçimdeki adalet duygusuna “nalet” olsun!

* * *

Farz-ı misal sadece Çiğli’de ve yalnızca CHP’den 18 tane belediye başkan adayı, bunun 10 misli, yani 180 tane de belediye meclis üyesi aday adayı var.
Karabağlar’da AKP’den aday adayı olanların sayısı hakkında henüz kesin bir sonuca ulaşamadım.
Gerisini siz düşünün gari!
Ne olur, anlayın beni.
Biriniz için tek kelime yazsam, ötekiler ne der, ne yapar?


Reklâm yaparken dikkatli olun

Yan taraftaki son cümle, ziyadesiyle rahatsız ediyor beni.
Dolayısıyla bir şey yazarsam, hepsine, bütün aday adaylarına yarasın isterim.
Öyleyse…
İşte size, hayati bir tavsiye:
Zaman tuhaf.
Çok şey gibi, medya da göbekten ikiye ayrılmış vaziyette büyük oranda.
Bir grup “sapına kadar muhalif” kanatta, bir grup “dibine kadar yandaş” olmuş durumda.
Anlayacağınız “reklâmın iyisi kötüsü olmaz” lafı, aday adayları için geçerli olamaz şu koşullarda.
Partilerin genel merkezleri eminim, kimin, nerede, nasıl vaziyet aldığına da dikkat ediyor.
Karşı cenahtaki medya tarafından şişirilen kendi aday adaylarına büyük ihtimal, ihtiyatla bakıyor.
Eğer AKP’liler “muhalif”, CHP’liler “yandaş” medyada arz-ı endam etmenin ölçüsünü kaçırırlarsa –ki bunun örneklerine sıkça rastlıyorum- kaş yaparken göz çıkarırlar maazallah!



Tek karelik George

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder