15 Aralık 2013 Pazar

Taka tuka TİKA / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 15 Aralık 2013


Taka tuka TİKA

Kemal Kılıçdaroğlu’nun Meclis’teki bütçe konuşmasında ilginç bir “TİKA” vurgusu vardı.
TİKA…
“Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı” yani.
TİKA’nın önemi, son dönemin en tartışmalı ismi olan MİT Müsteşarı Hakan Fidan’ın daha önce orada dört yıl süreyle “başkan” olarak görevlendirilmesinden belli!
Neyse…
Kılıçdaroğlu dedi ki:
“TİKA Tunus'a da yardım yapmış. Ne yardımı biliyor musunuz değerli arkadaşlar? Diyeceksiniz ‘Mutlaka oradaki yoksullara yardım yapmış.’ Yok, arkadaşlar. 6 adet TOMA aracı göndermiş oraya. Toplumsal olay kalkanı göndermiş polisler kalkan kullansınlar diye, vücut koruyucu kalkan göndermiş, Robocop elbiseleri. Poliüretan cop göndermiş, Tunusluları iyice dövsünler diye ve bir de 5 bin adet de kelepçe göndermişler.”

* * *

Merak ettim, ben de biraz araştırdım.
TİKA’nın Tunus’a gönderdiği başka şeyler de var.
Merak ediyor musunuz, neler onlar?
Bence edin.
2013 yılında devamı nasıl geldi mi, bilmem ama 2012 listesinde şunlar var:
“30 adet 4X4 Pick-up.
40 adet 4X2 Pick-up.
60 adet(14 koltuklu) birlik nakli için minibüs.
5 adet(30 koltuklu) birlik nakli için otobüs.
10 adet (50 koltuklu) birlik nakli için otobüs.
30 adet marka polis otosu.
100 adet marka polis motosikleti
6 adet toplumsal olaylara müdahale aracı.
Namı diğer, TOMA!
5 adet tutuklu taşıma aracı.
4 adet olay yeri inceleme aracı.
2 adet bomba imha ekip otosu.”
İster gül, ister ağla.
Çünkü TİKA’ya göre bütün bunlar “demokrasiye geçiş noktasında Tunus halkına destek olmak üzere” gönderilmiş Tunus’a!

* * *

Haksızlık yapmayalım.
TİKA “daha insani” yardımlarda da bulunmuş elbet Tunus ve diğer ülkelere.
Yine Tunus’a “32 adet çöp kamyonu, 30 adet yol süpürme aracı, 30 adet damperli kamyon, 50 adet kazıcı-yükleyici iş makinesi” göndermiş meselâ.
Başka?
Sırbistan’a 100 adet süt sağma makinesi ile 7 adet çapa makinesi hibe edilmiş.
Gambiya’da balıkçılık sektörünün geliştirilmesi amacıyla, 5 adet balıkçı teknesi temin edilmiş.
Pakistan’da 50 aileye toplam 300 keçi verilmiş!
Evet.
Keçi.
Bildiğiniz “top sakallı” keçi!

* * *

Ben en çok şuna takıldım.
Sen elinden ödül aldığın adamın bir-iki yıl sonra yerlerde sürüklenerek parçalanmasına seyirci kal.
Sonra da “uçak dolusu para” gönder oraya.
Yetmez.
Adamlar 30 adet “Toyota Land Cruiser” istemişler üzerine.
İlginç.
İstenen araçlarım markası ve modeli de özellikle belirtilmiş. (Rengi konusunda bir bilgi yok!)
TİKA da almış, göndermiş.
Baktım.
Fiyatı nereden baksan 100 bin lira civarında.
İmkan olsa da gidip, yerinde görsem.
Acaba o “Toyota Land Cruiser” marka lüks araçlar, şimdi kimin altında; kim sefa sürüyor onlarla Libya’da?


Bir adam, bir kadın

Kadının bir süreliğine iş seyahati için İngiltere’ye gitmesi gerekmektedir.
Kocası eşini havaalanına kadar götürür.
Kadın “Teşekkür ederim kocacığım, senin için İngiltere den ne getirmemi istersin?” diye sorar.
Adam güler:
“Bir İngiliz kızı istiyorum hayatim...”
İki hafta sonra adam karısını tekrar havaalanından almaya gider ve sorar:
“Hayatım gezin nasıldı?”
“Teşekkür ederim hayatim çok güzeldi.”
“Peki hediyem nerde?”
“Ne hediyesi?”
“Hani bir İngiliz kız istemiştim ya...”
“Haa hatırladım. Merak etme elimden geleni yaptım, şimdi biraz beklememiz lazım, kız olup olmayacağını görmek için...”




Tek karelik hediye!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder