9 Aralık 2013 Pazartesi

Öyle ödüle, böyle aday / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 9 Aralık 2013



Öyle ödüle, böyle aday

Adında “dergi” kelimesi olan ama tek marifeti “ödül dağıtmak” olan bazı “şeyler” var.
Geçenlerde Adana Valisi ile gündeme gelmişti bunlardan biri.
“Yılın Valisi” oylamasında Vali Coş önde gidiyormuş.
Yakışır.
Sırf onun hatırına ben de “derginin” internet sitesine girip, oy kullandım.
Ohoooo.
Vali Coş’un yanında ne Patriot, ne Thunderbird füzelerinin esamesi bile okunmaz.
Öyle bir fırlamış gitmiş yani!
Pardon.
Ben kime mi oy verdim?
Vali Coş’a elbette.
Zira ancak onun “Yılın Valisi” olması yakışır, böyle ankete!

* * *

Siteye girmişken de, şöyle bir bakındım “Başka neler var?” diye.
Ne yok ki!!!
Tam 68 tane anket var.
Yılın Demokrasi Onur Ödülü” ile bir başlamışlar, devamı sular seller gibi gelmiş.
Saymakla bitmez.

* * *

“Yılın Bakanı” misal.
Bütün “Bakanlar Kurulu” aday!
Cumhurbaşkanı ile Başbakan evvel Allah birkaç yerden aday.
Eh.
Biri olmazsa öteki olur!
En komiği “Yılın Büyükşehir Belediye Başkanı” adayları.
30 Mart 2014’ten sonra “Büyükşehir olacak” ne kadar belediye varsa, onların şimdiki başkanları da aday!

* * *

Ve “Yılın Milletvekili” adayları.
Her partiye beşer-onar adaylık dağıtmışlar.
“Hadi” dedim, orası için de bir oy vereyim.
Adaylardan Nükhet Hotar’a tam oy veriyordum ki, aklıma geldi.
Kendisi milletvekili değil ki!

* * *

Yakında anketi bitirip, şampiyonları açıklarlar.
Ardından da şaşalı bir törenle ödülleri verirler.
Ondan sonra gelsin…
O kadarını bilmiyorum işte.
Artık ne gelecekse!


Malumun ilânı

İktidar partisi fazla sürpriz yapmadan ve hızla adaylarını açıklamaya devam ediyor.
Örnek mi?
31 Ekim 2012’de demişim ki:
“Balıkesir’de ‘Ak Parti’nin büyükşehir belediye başkan adayı kim olacak?’ sorusunun cevabı merak ediliyor öncelikle.
İtiraf edeyim. ‘Merak’ lafını, biraz ‘laf olsun’ diye yazdım!
En ufak bir açıklama veya ima olmamasına rağmen, cevap belli aslında:
Balıkesir Milletvekili ve Ak Parti Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Edip Uğur.
Belki bir ‘yakıştırma’ şimdilik.
1980 öncesini saymazsak, son üç dönemdir milletvekili olan Edip Uğur, Ak Parti’deki pek çok isim gibi ara vermek zorunda Meclis’e. Madem Meclis yolu kapalı, yerel seçimlerde adaylık kapısı neden açılmasın kendisine?
Yıllardır partisinin kasasını Edip Uğur’a emanet eden Başbakan, şimdi başkan adaylığını mı esirgeyecek ondan?”
Nitekim…
Esirgemedi de.



Tek karelik tak birini!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder