10 Nisan 2013 Çarşamba

Bu "TIME" başka time! / Feyzi Hepşenkal / 10 Nisan 2013

                                                            Tek karelik TIME!


Bu “TIME” başka time!

Başlığı okuyunca nasıl sevindim, hiç sormayın:
“Dünyaca ünlü dergiden Vali Kıraç'a büyük onur”
Haberi okudum heyecanla:
“TIME Dergisi tarafından düzenlenen geleneksel ‘Türkiye’nin enleri’ anketinin sonuçları açıklandı. İzmir Valisi EXPO 2020 Yönlendirme Kurulu ve Yürütme Komitesi Başkanı M. Cahit Kıraç, yılın en başarılı valisi ödülüne layık görüldü.”
Vay be.
“Guguk kuşu” değil, koskoca TIME Dergisi bu!
Ama içime bir kurt düştü sevincimi gölgeleyen.
“Dünyaca ünlü” TIME Dergisi “dünyanın derdini” bırakıp, “Türkiye’nin enlerini” seçmeye ne zaman başlamış olabilir?

* * *

Neyse.
Haberin devamına bakalım önce:
“Dergi yönetimi tarafından yapılan açıklamada, elektronik oylama ve e-posta yönetimiyle yapılan okur anketi sonucu İzmir Valisi M. Cahit Kıraç’a devlet ve millet kaynaşmasında gösterdiği katkılardan dolayı Yılın Valisi ödülü verileceği belirtildi.
Vali Kıraç’ın en çok oyu İzmir’deki sivil toplum ve meslek örgütleri ile üniversitelerden, eğitim kurumlarından aldığı kaydedildi.”
Hayret.
Hiç haberim olmadı.
Olsaydı üç-beş oy da ben verirdim.

* * *

Verirdim vermesine de, “TIME Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Murat Polat” isimli arkadaşın, haberde yer alan “İzmir’in EXPO 2020 adaylığı kenti Türkiye’nin gündemine taşıdı. Bu konuda EXPO 2020 İzmir ekibinin gösterdiği performans kamuoyunda güçlü bir başarılı olma algısı oluşturdu. Bu okur ödülünü İzmir’in EXPO adaylığını motive etme adına da çok önemsiyoruz” şeklindeki açıklaması okuyunca, iyice işkillendim.
Benim bildiğim Time Dergisi’nin Uluslararası Yayın Yönetmeni Jim Frederick.
Bir de sevgili dostum Burhan Özkan’ın sahibi olduğu OM Medya tarafından “Türkishtime” adıyla çıkarılan bir dergi var.
Onun Genel Yayın Yönetmeni de Volkan Akı sanırım.
İyi de, Murat Polat kim o zaman?
Vali Bey’e ödül verecek “TIME Dergisi” neyin, nesi?

* * *

Üç beş tuşa basında anlaşıldı mesele.
Bu “TIME” başka time!
Daha ziyade Ankara havalisindeki yerel yönetimlere hizmet veren, biraz haber yapıp, biraz reklam alan ve tabir caizse “kendi yağında kavrulmaya” çalışan bir mevkute.
Sayın Vali’nin yerinde olsam, 12 Nisan’da Ankara’da verileceği belirtilen ödülü almaya “gitsem mi, gitmesem mi” diye, epey düşünürdüm!


İzmirli Genel Başkan

Eskiden DİSK genel başkanlarının adı, kimi başbakanlardan iyi bilinirdi.
Kemal Türkler.
Abdullah Baştürk.
Rıdvan Budak.
Onların adı belleklere kazındı silinmemecesine.
Süleyman Çelebi de öyle. . .
Ve o gitti.
Yerine kim geldi?
!!!
Geçen gün istifa edene dek, inanın bilmiyordum.
Çünkü varlığıyla yokluğu birdi arkadaşın.
Bereket “akil” seçildi de, yerini buldu!
DİSK’in yeni genel başkanı Kani Beko şimdi.
Bir İzmirli.
DİSK’in tarihinde ilk kez, İzmir’den bir sendikacı genel başkan oluyor.
Umarım başarılı olur.
Dilerim işçinin hakkını hukukunu en iyi şekilde korur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder