Kaklıç Havaalanı. . . Hadi
artık!
İzmir eski
Milletvekili Kemal Anadol’un gündeme getirdiği konu “hayati” ve aktardığı
bilgiler de “önemli” olduğu için, gönderdiği mektubu aynen yayınlıyorum.
Gelecek tepkileri de
merakla bekliyorum. . .
* * *
Sayın Hepşenkal
Türkiye ve özellikle
İzmir sorunlarına duyarlılığınızı yakından bildiğim için İzmir'e ikinci bir
havaalanı açılması konusundaki düşüncelerimi dikkatinize sunuyorum.
Bildiğiniz gibi
İzmir'in hava ulaşımı 1987 yılına kadar Çiğli Havaalanı’ndan karşılanıyordu.
Uzmanların ifadesine göre burası en güvenli hava alanlarından biriydi. Yer
seçimindeki isabet, iklim koşulları, rüzgarlar ve hava akımları, çevresinde
engebe ve tepe olmaması gibi nedenlerden kaynaklanıyordu. Ancak bu tesis Hava
Kuvvetlerine pilot yetiştirmek için eğitim amacıyla da kullanıldığından 2. Ana
Jet Üssüne tahsis edilerek sivil trafiğe kapandı. Dönemin Başbakanı Sayın
Süleyman Demirel'in özel ilgisiyle hemen yakında bulunan "KAKLIÇ"
mevkiinde sivil havaalanı yapımına başlandı. Alt yapısı ve pistler tamamlandı.
Ancak 12 Eylül 1980 darbesi sonrasında askerler buraya da el koydular. Kurulan
yeni hükümet de yeni hava alanı için yine yakınında askeri bir hava alanı
bulunan Gaziemir mevkiini seçti. Yer seçiminin isabetli olduğu söylenemez.
Pilotların "pas geçme" dedikleri yere inmek üzereyken havalanmaya
uygun olmadığı, çevresinde fazla yüksek olmasa da tepeler bulunduğu, gelen
uçakların Kuşadası açıklarına kadar dolaştığı günümüzde de tartışılıyor. Adnan
Menderes Havaalanı olarak 1987 yılında hizmete açılan liman günümüzde de hizmet
veriyor. Genişleme çalışmaları yapılmıştır ve yine büyüme faaliyetleri devam
ediyor.
Halen TAV tarafından
işletilen tesis 8 milyon 230 bin metrekare alan üzerindedir. 13 Eylül 2006 ile
12 Eylül 2007 tarihleri arasındaki bir yıllık sürede 14 bin 217 uçak
iniş-kalkış yapmış ve 1 milyon 657 bin yolcu taşınmıştır. Şu anda bu
kapasitesinin artırılması çalışmaları sürüyor. Bu tesisler ülkemiz ve İzmir
için önemli bir kazanımdır. Ancak ikinci bir hava alanı gereksinimi de sürüyor.
* * *
Şöyle ki:
1-) EXPO 2015
İzmir'de gerçekleşseydi çok zor durumda kalacaktık. Çünkü ilk altı ayda en az
otuz milyon yerli ve yabancının ziyaretçinin geleceği tahmin ediliyor. Adnan
Menderes Havaalanı ne kadar genişlerse genişlesin bu ihtiyacı karşılaması
mümkün değildir.
2-) Adnan Menderes
Havaalanı İzmir metropolüne ve İzmir'in güneyindeki il ve ilçelere hitap
etmektedir. Oysa Edremit Körfezi’ndeki yerleşim yerlerinden Manisa'nın Akhisar.
Kırkağaç, Soma ilçelerine ve tüm Bakırçay bölgesine kadar uzanan Kuzey Ege'de
yaşayan yurttaşlarımız için KAKLIÇ Havaalanı gerçek ve acil bir
ihtiyaçtır.
3-) Karşıyaka'dan
başlayarak kuzeye uzanan bölgede nüfus yoğunluğu giderek artmaktadır. PETKİM
çok büyük bir yatırım ve genişleme çalışması içindedir. Gediz ve Katip Çelebi
Üniversiteleri eğitime başlamışlardır. Binlerce öğrenci ve yüzlerce öğretim
üyeleri vardır. Çandarlı'da Avrupa'nın en büyük limanlarından birinin
yapımına başlanmıştır. Çiğli Atatürk ve Aliağa Organize Sanayi ve Menemen
Serbest Bölgeleri bu alanda faaliyet göstermekteler. Sağlık alanında özel
sektör ve kamu hastaneleri her geçen gün bu bölgede yoğunlaşmaktadır.
4-) Kuzey Ege ve
Bakırçay Havzası sanayinin dışında çok önemli bir tarım alanıdır.
* * *
Bu amaç ve
nedenlerle 25 Eylül 2007 günü İzmir'de basın toplantısı yaparak konuyu kamuoyu
ile paylaştım.
14 Aralık 2007
tarihinde Ulaştırma Bakanı tarafından cevaplanmasını isteyerek soru önergesi
verdim ve konuyu TBMM gündemine getirdim. Yasal süreler içinde yanıt
verilmeyince 14 Şubat 2011 günü bir soru önergesi daha verdim.
TBMM'nin 22 ve 23.
dönemlerinde ikinci hava alanına karşı tavır alan AKP iktidarı son seçimlerde
durumu tekrar incelerek 35 proje arasına KAKLIÇ Havaalanı’nı da aldı. Ama
seçimlerden sonra bu vaat de unutuldu gitti!
KAKLIÇ Havaalanı’nı
açmak yeni bir yatırım yapmaktan ve zaman kaybetmekten devleti kurtaracaktır.
Milli Savunma ve Ulaştırma Bakanlıkları arasında imzalanacak bir protokol
yeterli olacak ve hava alanını sivil trafiğe açılacaktır. Uyum ve iyileştirme
çalışmalarından başka masrafı da olmayacaktır.
* * *
Son seçimlerden bu
yana hiç bir İzmir Milletvekilinin konuyu TBMM gündemine taşımaması nedeniyle
üzgünüm.
Aracılığınla
İzmir'in iktidar mensubu milletvekillerini hükümeti 35 proje kapsamındaki
KAKLIÇ Havaalanı açılması için göreve davete, muhalefet milletvekillerini de
denetime ve konuyu parlamentoya taşımaya çağırıyorum.
Başta Büyükşehir
Belediye Başkanımız olmak üzere tüm Belediye Başkanlarını, İl Genel Meclisi
Başkan ve üyelerini, muhtarları, meslek odalarını, sivil toplum örgütlerini,
Ege, Bakırçay, Kıyı Ege Belediyeler Birliklerini de sorunu izlemeye ve sürekli
gündemde tutmaya davet ediyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder