19 Nisan 2013 Cuma

Kaklıç Havaalanı. . . Hadi artık! / Feyzi Hepşenkal / 19 Nisan 2013

                                                                Tek karelik hasret


Kaklıç Havaalanı. . . Hadi artık!

İzmir eski Milletvekili Kemal Anadol’un gündeme getirdiği konu “hayati” ve aktardığı bilgiler de “önemli” olduğu için, gönderdiği mektubu aynen yayınlıyorum.
Gelecek tepkileri de merakla bekliyorum. . .

* * *

Sayın Hepşenkal
Türkiye ve özellikle İzmir sorunlarına duyarlılığınızı yakından bildiğim için İzmir'e ikinci bir havaalanı açılması konusundaki düşüncelerimi dikkatinize sunuyorum.
Bildiğiniz gibi İzmir'in hava ulaşımı 1987 yılına kadar Çiğli Havaalanı’ndan karşılanıyordu. Uzmanların ifadesine göre burası en güvenli hava alanlarından biriydi. Yer seçimindeki isabet, iklim koşulları, rüzgarlar ve hava akımları, çevresinde engebe ve tepe olmaması gibi nedenlerden kaynaklanıyordu. Ancak bu tesis Hava Kuvvetlerine pilot yetiştirmek için eğitim amacıyla da kullanıldığından 2. Ana Jet Üssüne tahsis edilerek sivil trafiğe kapandı. Dönemin Başbakanı Sayın Süleyman Demirel'in özel ilgisiyle hemen yakında bulunan "KAKLIÇ" mevkiinde sivil havaalanı yapımına başlandı. Alt yapısı ve pistler tamamlandı. Ancak 12 Eylül 1980 darbesi sonrasında askerler buraya da el koydular. Kurulan yeni hükümet de yeni hava alanı için yine yakınında askeri bir hava alanı bulunan Gaziemir mevkiini seçti. Yer seçiminin isabetli olduğu söylenemez. Pilotların "pas geçme" dedikleri yere inmek üzereyken havalanmaya uygun olmadığı, çevresinde fazla yüksek olmasa da tepeler bulunduğu, gelen uçakların Kuşadası açıklarına kadar dolaştığı günümüzde de tartışılıyor. Adnan Menderes Havaalanı olarak 1987 yılında hizmete açılan liman günümüzde de hizmet veriyor. Genişleme çalışmaları yapılmıştır ve yine büyüme faaliyetleri devam ediyor.
Halen TAV tarafından işletilen tesis 8 milyon 230 bin metrekare alan üzerindedir. 13 Eylül 2006 ile 12 Eylül 2007 tarihleri arasındaki bir yıllık sürede 14 bin 217 uçak iniş-kalkış yapmış ve 1 milyon 657 bin yolcu taşınmıştır. Şu anda bu kapasitesinin artırılması çalışmaları sürüyor. Bu tesisler ülkemiz ve İzmir için önemli bir kazanımdır. Ancak ikinci bir hava alanı gereksinimi de sürüyor.

* * *

Şöyle ki:
1-) EXPO 2015 İzmir'de gerçekleşseydi çok zor durumda kalacaktık. Çünkü ilk altı ayda en az otuz milyon yerli ve yabancının ziyaretçinin geleceği tahmin ediliyor. Adnan Menderes Havaalanı ne kadar genişlerse genişlesin bu ihtiyacı karşılaması mümkün değildir.         
2-) Adnan Menderes Havaalanı İzmir metropolüne ve İzmir'in güneyindeki il ve ilçelere hitap etmektedir. Oysa Edremit Körfezi’ndeki yerleşim yerlerinden Manisa'nın Akhisar. Kırkağaç, Soma ilçelerine ve tüm Bakırçay bölgesine kadar uzanan Kuzey Ege'de yaşayan yurttaşlarımız için  KAKLIÇ Havaalanı gerçek ve acil bir ihtiyaçtır.
3-) Karşıyaka'dan başlayarak kuzeye uzanan bölgede nüfus yoğunluğu giderek artmaktadır. PETKİM çok büyük bir yatırım ve genişleme çalışması içindedir. Gediz ve Katip Çelebi Üniversiteleri eğitime başlamışlardır. Binlerce öğrenci ve yüzlerce öğretim üyeleri vardır. Çandarlı'da Avrupa'nın en büyük limanlarından birinin yapımına başlanmıştır. Çiğli Atatürk ve Aliağa Organize Sanayi ve Menemen Serbest Bölgeleri bu alanda faaliyet göstermekteler. Sağlık alanında özel sektör ve kamu hastaneleri her geçen gün bu bölgede yoğunlaşmaktadır.
4-) Kuzey Ege ve Bakırçay Havzası sanayinin dışında çok önemli bir tarım alanıdır.

* * *

Bu amaç ve nedenlerle 25 Eylül 2007 günü İzmir'de basın toplantısı yaparak konuyu kamuoyu ile paylaştım.
14 Aralık 2007 tarihinde Ulaştırma Bakanı tarafından cevaplanmasını isteyerek soru önergesi verdim ve konuyu TBMM gündemine getirdim. Yasal süreler içinde yanıt verilmeyince 14 Şubat 2011 günü bir soru önergesi daha verdim.
TBMM'nin 22 ve 23. dönemlerinde ikinci hava alanına karşı tavır alan AKP iktidarı son seçimlerde durumu tekrar incelerek 35 proje arasına KAKLIÇ Havaalanı’nı da aldı. Ama seçimlerden sonra bu vaat de unutuldu gitti!
KAKLIÇ Havaalanı’nı açmak yeni bir yatırım yapmaktan ve zaman kaybetmekten devleti kurtaracaktır. Milli Savunma ve Ulaştırma Bakanlıkları arasında imzalanacak bir protokol yeterli olacak ve hava alanını sivil trafiğe açılacaktır. Uyum ve iyileştirme çalışmalarından başka masrafı da olmayacaktır.

* * *

Son seçimlerden bu yana hiç bir İzmir Milletvekilinin konuyu TBMM gündemine taşımaması nedeniyle üzgünüm.
Aracılığınla İzmir'in iktidar mensubu milletvekillerini hükümeti 35 proje kapsamındaki KAKLIÇ Havaalanı açılması için göreve davete, muhalefet milletvekillerini de denetime ve konuyu parlamentoya taşımaya çağırıyorum.
Başta Büyükşehir Belediye Başkanımız olmak üzere tüm Belediye Başkanlarını, İl Genel Meclisi Başkan ve üyelerini, muhtarları, meslek odalarını, sivil toplum örgütlerini, Ege, Bakırçay, Kıyı Ege Belediyeler Birliklerini de sorunu izlemeye ve sürekli gündemde tutmaya davet ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder