8 Nisan 2013 Pazartesi

82 yaşında pedal basıyor / Feyzi Hepşenkal / 8 Nisan 2013

                                                            Tek karelik delikanlı


82 yaşında pedal basıyor

Anılara kazınmış ve asla silinmeyen sahneler vardır.
Bu da öyle.
Yaşını başını almış bir adam. Ama zıpkın gibi. Başında kaskı, üzerine yapışmış taytı ve altında bisikleti.
Ne gerekiyorsa yüzlerce kilometrelik yol süresince, hepsi güzelce bağlanmış bisikletin selesine.
30 yıl önce de, 20 yıl önce de hep aynıydı, bir gün çıkagelirdi bisikletiyle.
Babam arardı hemen:
- Fikret abin geldi.
Koşardım heyecanla.
Acaba neler olmuştu yolda?

* * *

Rahmetli babam “vurdu mu deviren” cinsten, ciddi ciddi boksörmüş gençliğinde.
Askerliğini de Deniz Harp Okulu’nun boks takımında yapmış.
Orada tanışmışlar bahriyeli Fikret Kaplanoğlu ile.
Çok sağlam arkadaş olmuşlar.
Fikret ağabey de çekirdekten sporcu.
Her sporu yapmış sanırım ama bisiklete resmen aşık olmuş.

* * *

Dünyada vardır belki.
Fakat Türkiye’de 82 yaşında olmasına karşın şehirlerarası yollarda pedal basan biri var mıdır Fikret Kaplanoğlu’dan başka?
Sanmam.

* * *

Facebook’un faydası işte. Kızı Gül buldu beni.
Sayesinde uzun yıllardan sonra Fikret ağabeyle telefonla da olsa konuştuk yine.
İnsanlar birbirini sevdi mi bir kere, yıllara meydan okur aralarındaki köprü.
Yıkılmaz.
Nerede, nasıl bırakmışsan aynen durur.
Muhabbetimizdeki cümleler de böyleydi.
Sanki daha dün konuşmuşuz gibi.

* * *

“10 yıldan fazladır İzmir’e gelemedim” dedi:
“Çok istiyorum yakında gelmeyi. . .”
Çok sevindim.
Biraz tereddütle de olsa sordum:
“Nasıl geleceksiniz, bisikletle mi?”
Cevabı tam ibretlikti:
“Ben bir yere gidiyorsam bil ki, bisikletle gidiyorumdur. Hiç arabam olmadı. Olsaydı herhalde bisikletim olmazdı!”

* * *

Fikret Kaplanoğlu’nun rotası da belli.
İstanbul’dan Çanakkale’ye gidecek. Oradan karşıya geçip, kıyı kıyı İzmir’e gelecek.
Gel Fikret ağabey, sağlıkla gel, bekliyorum seni.
Hasretle bekliyorum.


Olsun da, nereden?

Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan, bu sefer de Altındağ'daki İzmir Boşnaklar Derneği'ni ziyaret etmiş.
Boşnak kardeşlerimizin başkanı Hamza Yavuz, duymak istediği türden şeyler söylemiş Hüseyin Aslan’a.
Demiş ki:
“Boşnak kökenli başkanımız Hüseyin Aslan, İzmir'e 100 bin konut ve eserler kazandırmanın yanında, 4 milyonluk İzmir’imizi yöneterek mutlu edecek vizyona sahiptir. Bu nedenle İzmir'in yönetiminde kendisini de görmek istiyoruz.”
Çerçeve iyi de, içi muallâk!
Çünkü “İzmir’in yönetiminde” pek çok insan var.
Açıkçası. . .
Nerede görmek istiyorlar Hüseyin Aslan’ı?
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na mı aday olsun?
Menemen Belediye Başkanlığı’na mı?
Ya da. . .
Çiğli’den belediye meclis üyesi olsa da, olur mu?
Vakit geldi.
Artık açık olalım.
Aday adayları da, destekçileri de “delikanlı gibi” çıksınlar ortaya.

2 yorum: