24 Eylül 2013 Salı

İster istemez çamura bulaştım! / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 24 Eylül 2013


İster istemez çamura bulaştım!

O iğrenç “karikatür” nedeniyle, geçen hafta asabımız fena halde bozuldu.
Birazcık vicdanı, azıcık izanı olan insanlar; hop oturdu, hop kalktı.
Olan şuydu:
Salih Memecan “karikatür” kılıfının içinde sakladığı silahın tetiğine basmış, insan hayatını, iktidarın çıkarlarına kurban etmişti!
Bu pespaye çizgiyi köşeme taşımaktan hicap duyarım.
Ama görmeyenler için tasvir etmem gerekirse, adamın biri, karşındaki dört gence sırayla emir veriyor:
“Sen taş atacaksın, sen molotof kokteyli, sen barikat kuracaksın. Sen öleceksin.”
Aleme ibret olması için, Facebook’ta paylaştım bu rezil durumu.
Altına yazdığım “Yalakalık uğruna bu kadar mı dibe vurur insan olan?” yorumuyla.
Çığ misali tepki geldi.

* * *

Gelin görün ki, tepkilerden biri; hem şaşırttı, hem de üzdü beni.
Çünkü onu yazan kişi “aklı başında” olduğunu varsaydığım, “tanıdığımı” sandığım ve hatta “saygı duyduğum” bir AKP’liydi.
Burada adını anmaktan, “artık geçmişte kalan” saygım hürmetine imtina ediyorum şimdi.
Yine de çok merak eden, Facebook sayfama girer, arayıp, bulur kendisini!

* * *

Aramızdaki “gel-git” kendisinin yazdığı şu “tuhaf” cümle ile başladı:
“Memecan, Allahın bildiğini kuldan saklamamış.”
Vay be.
Hemen cevap verdim:
“Hocam işi karıştırmışsınız. Militanlarına ‘öl’ talimatını, iktidarın beslediği El Kaide militanları Suriye'de uyguluyor. Sizden beklenen insanların ölümleri ile ilgili alay edenlere karşı durmanızdır. Alkışlamanız değil. Ciddi biçimde hayal kırıklığına uğradığımı bilmenizi isterim. Ve tabii, Allah'ın bildiğini siz nereden biliyorsunuz, onu da merak ederim. Yoksa yeni Mesih geldi de haberimiz mi yok?”

* * *

O yazdı:
“Sayın HEPŞENKAL, olaylarda atılan molotof kokteylleri, taşların insanları öldürebileceklerini söylemek için mesih olmaya gerek yok. Nitekim, olaylarda ölenler de bu eylemlerin sonucunu göstermektedir. Kaldırım taşını söküp fırlatanlar ölüme sebep olmaz...”
Ben yazdım:
“Yüzlerce video izledim. Molotof atan bir avuç serseri… Polisin işi ne? Onları yakalasın. Üstelik molotof atanların ajan provokatör olmadığı ne malum!!! Ama Memecan gibilerin attığı çamurlar, toplumda molotoftan beter etki yapıyor. Ayrıca ben ‘ölen insanlardan’ söz ediyorum. Anlaşılan onlar umurunuzda değil.”
O yazdı:
“Ben karıncayı öldürmekten bile sakınan birisiyim. Bu değerlendirmede yanlışınız olduğunu düşünürüm.”
Ben yazdım:
“Eyleminiz ile söyleminiz tutarlı olmalı o zaman. Türkiye'deki olaylarda hayatını kaybeden insanların talimat aldıkları için öldüklerine gerçekten inanıyor musunuz? Memecan'ın kafalara kaktığı o. Böyle bir şey olabilir mi? Hangi akıl, hangi vicdan böyle sapık bir iddiayı ciddiye alır? Mesele iktidara yaranmaksa... Eyvallah. O zaman her yol mubah. Ama yine de ölen gençlerin yakınlarına sabır dilemek yerine, onları büsbütün kahretmek... Olacak iş değil!”

* * *

Sonra başkaları karıştı lafa.
İş büyüdü.
Tepkiler, öfkeye dönüştü.
O sustu.
Ben sustum.



Karikatür öyle çizilmez, böyle çizilir!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder