1 Eylül 2013 Pazar

BMC’den “imdat” feryadı! / Feyzi Hepşenkal / Milliyet Ege / 1 Eylül 2013


BMC’den “imdat” feryadı!

Geçen yılın Kasım ayında “Bence BMC…” diye başlamıştım söze.
Ve şöyle demiştim yazının finalinde:
“Harç bitti, yapı paydos!
Ne yani.
İşinden olan, her gün işsiz kalma tehlikesi ile yaşayan insanlara; böyle mi diyeceğiz şimdi?
Bence BMC, ayıp etti.
İzmir’e de, ülkeye de, geçmişini de, geleceğe de yazık etti!”
Çukurova Grubu peş peşe top atınca, BMC’ye bu yılın Mayıs ayında TMSF el koydu.
Hem çalışanlar, hem alacaklı firmalar sevindi.
Ne de olsa TMSF, örneğin el koyduğu medya şirketlerini ihya ediyordu!
Kendilerini de en azından fazla üzmez, nefes almalarına yardımcı olurdu.
Nitekim Türk Metal Sendikası İzmir 1 no'lu Şube Başkanı Halil İbrahim Tosun da umutluydu.
Çalışanların BMC'den 18 milyon lira alacağının bulunduğunu söylüyor, TMSF’nin şirkete el koyma kararının işçiler tarafından sevinçle karşıladığını açıklıyordu.

* * *

Günler geçti.
Haftalar geçti.
Umutlu bekleyişin yerini, derin bir hüzün aldı 15 Temmuz 2013 günü:
“14 aydır maaş alamayan 25 yaşındaki BMC işçisi Uğur Nezir, 4'üncü kattaki evinin balkonundan atlayarak intihar etti.
Borçları yüzünden zor günler geçiren Uğur Nezir psikolojik tedavi görüyordu. Daha önce de 33 yaşındaki Sabri Altındal, intihar ederek yaşamına son vermişti.”

* * *

Geldik Eylül ayına.
İşte gelen bir mesaj bana:
“Feyzi bey, BMC konusuna tekrar değinin lütfen. En son Kasım ayında bir yazınızı okumuştum. Zaten o gün bugündür kimselerin bir şey konuştuğu yok.. Ben bizzat içinde yaşıyorum olayların. Eşim BMC mağduru. Hem de ciddi hasarlı.. Dışarıya kuyruğu dik tutuyoruz, belli etmemeye çalışıyoruz ama sabır kalmadı artık.
11 ay maaş alamadıktan sonra haklı nedenle fesih yaparak mahkemeye verdi ve ayrıldı. Dibe düştük, düğün için biriktirdiğimiz paralar gitti. Kredi ödemeleri geciktiği için icralık oldu. Ama biz evlendik Allah ufak tefek imkanlar verdi, tutuştuk el ele yürüdük. En azından evimizi açtık. Borç harçla tabii.
Aylardır oyalıyorlar, konuşacak muhatap bulamıyoruz. Ne sendika temsilcileri, ne de avukatlardan bir sonuç alamıyoruz. İçeride alın teri var, ayların; yılların emeği var… Bu kadar vicdansızlık olmamalı.
Bir şeyler yapın, duyurun bu insanların sesini lütfen. Boşananlar, evini, arabasını satanlar, çocuklarını okuldan alanlar, intihar edenler var…
Bunların hepsi gerçek. Ama kimselerin haberi yok. Belki biz diğerlerine göre şanslıyız ki duruyoruz ayakta .. ( Allah biliyor nasıl durduğumuzu…) İlgi ve bilgilerinize…”

* * *

BMC’den yükselen “imdat” feryadını ben duydum.
Başka duyan var mı?


Bu duruşa saygı duyulur

Okur musunuz lütfen:
“Ege Genç İşadamları Derneği, 1 Eylül Dünya Barış Günü’nde  temsil ettiği 3500 şirket, 550 iş insanı adına ‘Savaşa Dur’ diyerek Dünya'ya barış çağrısında bulundu.
EGİAD'dan yapılan açıklamada, Ortadoğu’daki karışıklıkların tüm Dünyayı etkileyerek telafisi imkansız yeni acılara  yol açabileceğine işaret edilerek, her zamankinden daha fazla sağduyuya ihtiyaç olduğuna dikkat çekildi.”
Bakmayın siz “işadamları” lafına.
Bilen biliyor zaten ama bilmeyenler için belirtmek isterim ki, bu açıklamanın altındaki imza, bu “onurlu duruş” bir kadına ait.
EGİAD Başkanı Seda Kaya’ya.
Nice “adam geçinenlerin” kıvırdığı ve kıvrandığı bir konuda böylesine açık, kararlı ve (en azından bana göre) doğru bir tavır koyduğu için Seda Kaya’yı kutluyorum.
Ve tabii…
Onun davranış biçiminin bütün “adamlara” örnek olmasını diliyorum.


Tek karelik adam!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder